Στις επιχειρήσεις μην ακολουθήσεις τον Bill Gates

Όλες και όλοι όταν ξεκινούν μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα, ειδικά όταν είναι η πρώτη τους φορά, προσπαθούν να ταυτολογηθούν με κάποιον ή κάποιαν «επιτυχημένη» επιχειρηματία. Τις περισσότερες φορές προσπαθούν, διαβάζοντας τις βιογραφίες τους να αντιγράψουν στρατηγικές και τακτικές.

Ο Chengwei Liu, καθηγητής στρατηγικής και συμπεριφορικής των επιχειρήσεων στο Warwick Business School αναδεικνύει, μέσω των πολυετών ερευνών του, το ρόλο των συγκυριών ή της τύχης στην επιχειρηματική επιτυχία. Ισχυρίζεται βάσει στατιστικών αποτελεσμάτων ότι οι εξαιρετικά επιτυχημένοι επιχειρηματίες ή οι φημισμένοι στο ευρύ κοινό επιχειρηματίες είχαν με το μέρος τους σε κάποια σημαντική καμπή της πορείας τους τις συγκυρίες. Κυρίως εκείνες οι οποίες πήγαν τις επιχειρήσεις τους από ένα καλό επίπεδο στον ουρανό κι ακόμα παραπέρα. Προφανώς όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν ικανοί, έξυπνοι και δημιουργικοί. Σίγουρα ήταν μοναδικοί και πολλές φορές μια κατηγορία από μόνοι τους. Sui Generis ή όπως αποκαλούνται στη στατιστική, outliers.

Ο καθηγητής ισχυρίζεται ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι τα καλύτερα πρότυπα για τους νέους επιχειρηματίες γιατί έχοντας την τάση και την ανάγκη της επιτυχίας ξεχνάνε στην πορεία να ακολουθήσουν τα βασικά μονοπάτια της επιχειρηματικότητας. Αυτοί οι άνθρωποι δεν αντιγράφονται.

Πως μπορείς να αντιγράψεις, λέει ο καθηγητής Liu, τον συγκυριακό παράγοντα ότι η μητέρα του Bill Gates ήταν στο ίδιο φιλανθρωπικό ίδρυμα με τον CEO της IBM, την ίδια χρονική στιγμή κατά την οποία ο Bill έφτιαχνε τα πρώτα Widows και του δόθηκε μια ευκαιρία να τα δοκιμάσει στον γίγαντα της πληροφορικής; Και πάλι, ο Bill έχτισε στην τύχη του. Δεν ήταν πάντα και μόνο τυχερός.
Ποιους να ακολουθήσεις λοιπόν;

Τους second best λέει ο Chengwei Liu. Βρείτε τις εταιρείες οι οποίες διαχρονικά βασίζουν την επιτυχία τους στη μελέτη των επιχειρηματικών δεδομένων, οι οποίες έχουν τη διαφορετικότητα και αντέχουν στις αλλαγές των προσώπων, δε προσλαμβάνουν με στερεότυπο τρόπο και ζουν μέσα από τη σκέψη τους για τη νέα πρόταση προς την αγορά.
Και η τύχη; η συγκυρία;

Όπως είπε και ο Louis Pasteur, η τύχη ευνοεί τα προετοιμασμένα μυαλά.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
  Εγγραφή  
Ενημέρωση για
Close Menu